زندگینامه شهدای شهرستان ماسال و شاندرمن

جمع آوری و ویرایش: میثم اکبری قرانی

زندگینامه شهدای شهرستان ماسال و شاندرمن

جمع آوری و ویرایش: میثم اکبری قرانی

بسم رب الشهدا والصدقین
هدف از ایجاد این وبلاگ ، زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهدای شهرستان ماسال و شاندرمن است.

شهید محمد رضا غائبی

دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰ ب.ظ | میثم اکبری قرانی | ۰ نظر

شهید غائبی

🔸امروز ۳۰ خرداد ، همین روزها بود که #شهیدمحمدرضاغائبی به جمع یاران شهیدش پیوست.

🔸 تاریخ ولادت: ۴ مهر ۱۳۳۸
🔸 تاریخ شهادت: ۳۱ خرداد ۱۳۶۰
🔸 محل شهادت: دزفول
🔸 گلزار شهید: روستای درخانه

🔺 زندگینامه: 👇
#شهیدمحمدرضاغائبی درسال ۱۳۳۸ در خانقاهبر به‌ دنیا آمد در سن ۷ سالگی به مدرسه رفت با وضع کمبود مادیات پدرش مدارا میکرد و به درس خواندن ادامه داد. پدرش کشاورز بود و با درآمد ناچیز و با داشتن
چندین فرزند به او هم می رسید. پدرش غیر ازکشاورزی برای مردم روزها کارگری میکرد و مزدی میگرفت تا پیش فرزندانش خجالت زده نباشد تا اینکه شهید محمدرضا، دوران تحصیلی خود را با کمبود مالی که در پیش داشت گذراند و در ضمن برای اینکه برای پدرخویش دردسر ایجاد نکند در زمان محصلی یک موتور با پولی که از دوستان خود قرض گرفته بودخرید و روزها بعد از فراغت از مدرسه با موتور کار میکرد و از این راه کمکی بود برای پدر پیرش.
به این صورت دیپلم خود را گرفت.  شهید غائبی، پیش از انقلاب و بعد از انقلاب در زمان شروع انقلاب در تمام راهپیمایی هایی که در ماسال برعلیه رژیم طاغوت بود شرکت میکرد.
شهید در دوران تحصیلی خود در سال ۱۳۵۸ به عضو فداییان اسلام در آمد و سیر خود را در این راه ادامه داد تا اینکه در تاریخ  ۱۳۵۹/۱۲/۱۲ به سربازی رفت.
وقتی که بعد از چند ماه خدمت مدت ۱۵ روز مرخصی گرفته بود چون آنقدر اسلام در وجودش و در قلبش نفوذ کرده بود که در خانه خویش قرار نمی گرفت، مکررا میگفت من نمی توانم اینجا باشم چون که وجدانم و هدفم به من اجازه نمی دهد که این مدت اینجا باشم. برادران من در جبهه ها بخروشند و برای من یک لحظه دیدن مادر و پدر و برادر و خواهر و بستگان کافی است و نامبرده مدت ۸ روز در خانه ماند و دوباره بازگشت به جبهه و چنان عشق به اسلام داشت که بعد از پایان آموزش در بیرجند عازم جبهه گردید ودر مورخه ۱۳۶۰/۳/۳۱ در دزفول به درجه رفیع #شهادت نایل آمد و به لقا الله پیوست.

💢 امام خمینی(ره): شهادت کمال انسان است.

✍️ جمع‌آوری و ویرایش: #میثم_اکبری

لینک کانال شهدای شهرستان:👇
 @shohada_shahrestan
آدرس وبلاگ لاله‌سرخ(شهدای شهرستان)👇

lalehsorkh.blog.ir

  • میثم اکبری قرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی