زندگینامه شهدای شهرستان ماسال و شاندرمن

جمع آوری و ویرایش: میثم اکبری قرانی

زندگینامه شهدای شهرستان ماسال و شاندرمن

جمع آوری و ویرایش: میثم اکبری قرانی

بسم رب الشهدا والصدقین
هدف از ایجاد این وبلاگ ، زنده نگهداشتن یاد و خاطره ی شهدای شهرستان ماسال و شاندرمن است.

شهدای ششم تیر ماسال

چهارشنبه, ۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹ ب.ظ | میثم اکبری قرانی | ۰ نظر

شهدای 6 تیر

🔸۶ تیر و ۳ شهید از ماسال...

🌷#شهیدسیدقاسم_آگهی
🔸 تاریخ ولادت: ۲ فروردین ۱۳۴۶
🔸 تاریخ شهادت: ۶ تیر ۱۳۶۶
🔸 محل شهادت: ماووت عراق
🔸 گلزار شهید: ماسال

🌷#شهیدبیژنگمقدمی
🔸 تاریخ ولادت: ۱۱ دی ۱۳۴۶
🔸 تاریخ شهادت: ۶ تیر ۱۳۶۶
🔸 محل شهادت: ماووت عراق
🔸 گلزار شهید: ماسال

🌷#شهیدداودنورانی
🔸 تاریخ ولادت: ۲۰ خرداد ۱۳۳۸
🔸 تاریخ شهادت: ۶ تیر ۱۳۶۴
🔸 محل شهادت: دارخوئین عراق
🔸 گلزار شهید: ماسال
___________
💢 بخشی از وصیت‌نامه #شهیدسیدقاسم_آگهی:👇
 بسم الله الرحمن الرحیم
... پدر و مادر عزیزم از شما می خواهم که مرا حلال کنید. بدیهایی را که از من دیدید به من ببخشید دعا کنید خداوند تبارک و تعالی گناهانم را ببخشد و مرا بیامرزد. پدر و مادر مهربانم فکر نکنید که من شما را دوست نداشتم و من شما را دوست داشتم و به شما عشق می ورزیدم اما عشقی که از اسلام و امام زمان (عج) و نائب او در دلم نفوذ کرده بود جان من هنوز در گهواره هستند حالا که ما بزرگ شده ایم و می توانیم امام عزیز را یاری کنیم من فکر کردم و نتیجه گرفتم که امید امام امروز به نوجوان های 15 ـ 16 ساله است اگر اینها در خانه خود بنشینند و به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک نگویند ننگ است من نیز یکی از آن کسانی بودم که به ندای امام لبیک گفتم و به جبهه رفتم و علت پی در پی رفتن به جبهه بنده این بود که مولایم و استادم به من این درس را آموخته بود که ای تشنگان که به سوی چشمه زلال می روید تا سیراب نگشته اید بر نگردید...
"سید قاسم آگهی فرزند ابراهیم اعزامی از ماسال"

💢 بخشی از وصیت‌نامه #شهیدبیژنگمقدمی:👇
بسم رب الشهدا و الصدیقین
... ما مثل حسین (ع) در جنگ وارد شدیم و مثل حسین(ع) باید به شهادت برسیم نمی دانم از چه بنویسم و از کجا شروع کنم از ایثار و اخلاص بسیجیان این عاشقان راه شهادت یا از دلیر مردان سپاهی. خدایا توفیق شهادت در راهت به ما عطا کن، پروردگارا به من توفیق عطا کن تا در گفته هایم ثابت قدم باشم و به هنگام رفتن از این دنیای فانی رو سفید باشم. خدایا مرا نزد دوستان عزیزی که در راه تو در جبهه شهید شده اند ببر. معبودا عمر امام عزیزمان را به بلندی آفتاب بگردان شاهدی که چند سال است در آرزوی شهادت هستم و نمی خواهم در بستر بمیرم. پروردگارا هر جا صلاح می دانی مرگم را برسان و با ریختن اولین قطره خونم گناهانم را ببخش خدایا شهادت لیاقت می خواهد نصیبم  کن معبودا توفیق ده تا هر قدمی بر می دارم در راه تو باشد.
از شما ملت عزیز می خواهم احترام وافری به خانواده های شهدا خصوصا مفقودین بگذارید چرا که آنها عزیزان گران بهایی را از دست داده اند مفقودین از جان خود و حتی از جسم خود گذشتند آنان مظلومند و جدا حکایت شهادتشان بسی غمگین است شهید سیامک و شهید حسین  فلاح شهید نادر کارساز را و همچنین شهیدان علی قاسمی، قسمت شیرازی، عباس و  بهنام جلالیان، پرویز محبی، عظیم علیپور، رامین امیری و...را از یاد نبرید کجایند تاریخ نویسان که از تمام آنها یاد کنند...
دیدار روز قیامت، ۱۳۶۵/۱۰/۱۶

💢 بخشی از وصیت‌نامه #شهیدداودنورانی:👇
وصیت نامه بنده حقیر داود نورانی
افراد با ایمان که دارای عمل صالح باشند اهل بهشت هستند و در آنجا جاویدان خواهند بود.(سوره بقره آیه ۲۵) اما ای برادر و ای خواهر بدان که دنیا محل گذر به خانه استقرار است و امیدوارم که برای بنده ناراحت نباشید، چون راهی را که انتخاب کرده ام راه درست و راه انبیاء و راه امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دیگر امامان ما شیعیان جهان است. راه و خط سرخ شهادت که در صحرای کربلا بدست یزیدیان و معاویه با امام حسین(ع) و یارانش انجام گرفت و الان نیز امپریالیسم جهانخوار و مزدوران خود فروخته او صدام جنایتکار و اسرائیل غاصب برخواسته است لیکن ما برسر اسلام دعوا داریم و آنها نمی دانند. داود نورانی _ ۱۳۶۳/۱۰/۲۵

💢 امام خمینی(ره): شهدا مهمان خدا هستند.

✍️ جمع‌آوری و ویرایش: #میثم_اکبری

لینک کانال شهدای شهرستان:👇
 @shohada_shahrestan
آدرس وبلاگ لاله‌سرخ(شهدای شهرستان)👇

lalehsorkh.blog.ir

  • میثم اکبری قرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی